Onze merken

Hieronder treft u een kleine greep uit onze merken. In onze winkel treft u een nog veel breder assortiment aan van onze merken.

 

Loveli

IK ACCEPTEER HET NIET LANGER

Wist je dat 60% van wat je op je huid smeert ook ín je lichaam belandt? Ik, Linda van Loveli, accepteer het niet langer dat al mijn favoriete beautyproducten bomvol zitten met chemicaliën die niet goed voor me zijn. Niet voor mijn huid en niet voor mijn lijf. 

Ik geloof dat 100% natuurlijke producten ook lekker kunnen ruiken, er mooi uit kunnen zien en net zo goed of misschien wel beter werken. Waarom zou je het risico dan nemen?

Daarom is Loveli 100% troepvrij en 100% natuurlijk ♥.  


Blokzeep

Wij van Blokzeep geloven dat persoonlijke verzorging in de badkamer milieuvriendelijker kan, en moét! Jaarlijks wordt er wereldwijd 135 ton plastic gebruikt voor flessen shampoo, en dan hebben we het nog niet eens over de plastic flessen conditioner, douchegel en scheerzeep. Het overgrote deel hiervan belandt op de afvalberg, of nog erger, in de zee, waar het jaren blijft rondzwerven. 

Bovendien bevat een fles shampoo gemiddeld 80% water. Al dat water wordt de hele wereld over gescheept naar talloze badkamers in Nederland. 

Wij vinden dat dit beter kan. De oplossing? Blokzeep!


Louis Widmer

Een leven in teken van de huid
Het is in deze optiek dat Louis-Edouard Widmer en zijn zoon Louis-Max Widmer het bedrijf Louis Widmer NV in september 1960 hebben opgericht. Maar waarom precies in teken van de huid? De oprichters van het bedrijf waren namelijk gefascineerd door de complexiteit van dit orgaan en door de talrijke elementaire functies ervan. Deze fascinatie staat nog steeds centraal in het hele bedrijf en wordt voortdurend weerspiegeld in de innoverende producten voor de huid.

De kwaliteit van “kuur” tot “care”. Van reiniging tot geneesmiddelen via verzorgingsproducten voor de huid, Louis Widmer staat garant voor een optimale doeltreffendheid en huidtolerantie. De geschiedenis leert ons dat de kwalitatieve filosofie van Louis Widmer niets van zijn waarde heeft verloren. Decennia lang is alles in het werk gesteld om het essentiële te behouden.

Tegelijkertijd heeft Louis Widmer altijd ultramoderne methodes gehanteerd om de kwaliteit te verbeteren en om nieuwigheden te integreren. Een superieure kwaliteit, een maximale doeltreffendheid en een optimale huidtolerantie: het originele devies leeft vandaag nog altijd voort in Schlieren (Zwitserland). Hierdoor kan het bedrijf verzorgingsproducten ontwikkelen die al vaak bekroond zijn met allerlei onderscheidingen.

 


Erica

Net als het kruid is de filosofie van “Erica” om continu op zoek te gaan naar een nieuwe bodem om te groeien. Onderzoeken naar hoogwaardige natuurlijke recepturen om de gezondheid en de verzorging te bevorderen, vormen de basis om een assortiment aan producten te presenteren waarbij kwaliteit en werkzaamheid doorslaggevend zijn. De steeds sterker bewust wordende consument kiest daardoor steeds vaker voor de producten van Erica.

“Gezondheid en kracht komen direct uit de natuur”. Dit is reeds sinds de oprichting in 1973 de leidraad in de organisatie.

De natuur is een onuitputtelijke bron voor de samenstelling van gezondheidsproducten. Erica heeft door de jaren heen een veelvoud aan heilzame producten ontwikkeld, waarbij gebruik wordt gemaakt van kruiden, planten, etherische oliën en biologische culturen. Dit zijn zowel traditionele recepturen die haar werking door de eeuwen heen bewezen hebben, als hoogwaardige eigentijdse ontwikkelingen die door het enorm geëngageerde team zijn ontwikkeld. Mede door de directe samenwerking met voedingsdeskundigen, huidspecialisten en professoren is het ontwikkelteam bij Erica in staat een reeks producten te presenteren waarbij de natuur de mens enorm weet te versterken.


 

Lamazuna

Dit vrolijke, eco-vriendelijke merk werd in 2010 opgericht door de Française Laëtitia. De naam “Lamazuna” is Georgisch voor “mooi jong meisje”, maar de producten zijn er voor jong en oud, man en vrouw. Lamazuna is erop gebrand om zero-waste producten te ontwikkelen en alleen natuurlijke en veganistische ingrediënten te gebruiken. Het assortiment bevat o.a. shampoo, deodorant, gezichtsreiniger, cacaoboter, scheerschuim en bodylotion in zeepvorm. De ‘solid’ cosmetica wordt met de hand gemaakt, met zoveel mogelijk biologisch gecertificeerde ingrediënten en onder eerlijke arbeidsomstandigheden. De producten zijn ontworpen om plastic verpakkingsmateriaal aanzienlijk te verminderen en het dagelijkse leven respectvoller te maken voor de planeet.

Wij zijn trots op het het merk  Lamazuna! Want met deze duurzame en eerlijke verzorgingsproducten belandt er in de badkamer amper nog plastic afval in de vuilnisbak. Wij vinden het geweldig dat deze cosmetica naast eco-vriendelijk, 100% natuurlijk ook nog eens reisvriendelijk is. Door de vaste vorm neem je de producten gewoon mee in je handbagage. Daarnaast wordt twee procent van de winst gedoneerd aan een milieuproject in Peru, dat de bebossing van de Amazone bevordert.

 


Deborah Milano

Al meer dan 50 jaar maakt Deborah Milano schoonheid toegankelijk en betaalbaar voor alle vrouwen. De combinatie van de mooiste kleuren, focus op kwaliteit (gewaarborgd door de eigen onderzoekslaboratoria), opvallende verpakkingen, aandacht voor details en de onmiskenbare Italiaanse flair maakt Deborah Milano tot een uniek en toegankelijk merk.
Deborah Milano's missie is om elke vrouw zich een Every Day Diva te laten voelen, ondanks alle hectiek van het moderne leven en de druk om alle verplichtingen omtrent gezin, werk, vrienden en vrije tijd te managen. Deborah Milano geeft een cover-girl look aan deze onafhankelijke, levendige en altijd verleidelijke vrouw die haar schoonheid wil benadrukken, maar haar eigenheid wil bewaken.


Wasgeluk,


de perfecte oplossing voor heerlijk geurende was

Er is toch niets fijner dan langdurig, heerlijk geurende was? In Italië gebruiken ze daar Wasgeluk by Essentia voor.  Het is een sterk geconcentreerde wasparfum, niet te vergelijken met wasverzachter. Dit is iets heel anders...... Ons product is dan ook van Italiaanse bodem!

Je gebruikt het wasparfum naast je reguliere wasmiddel. Wasgeluk is de finishing touch voor je was. Het  parfum bevat kleine micro-capsules. Door wrijving van de stof van bijvoorbeeld, je favoriete sweater, openen de capsules zich, waardoor je de gehele dag steeds subtiel wordt herinnerd aan de heerlijke geur. Wasgeluk by Essentia staat voor zachte, verfijnde geuren. Door toevoeging van de beste essentiële oliën geeft dit een hele aangename, verfijnde geurbeleving... dit noemen wij Wasgeluk!


Laat je verrassen door de heerlijke geuren

Al onze producten worden met de grootste zorg geproduceerd op basis van natuurlijke ingrediënten met essentiële oliën. Ze zijn ook veganistisch, niet getest op dieren en de flessen zijn 100% groen.


Hoe gebruik je Wasgeluk?

Wij adviseren om 10-20 ml bij  5-7 kg wasgoed te gebruiken. Afhankelijk van je gewenste geursterkte. Voeg onze wasparfum toe naast je reguliere wasmiddel en gebruik voor de parfum het bakje voor je wasverzachter. Het wasparfum zal dan in de laatste spoelronde worden opgenomen en geeft je was die uitzonderlijke, unieke geur. Je hoeft naast ons product geen wasverzachter te gebruiken. De inhoud van onze flessen is maar liefst 250 ml! Je kunt er dus heel veel wasjes mee doen.